top of page

DIENST

De tekentafel met focus op het merkverhaal

OVER HET PROJECT

Knappie heeft een grootse missie: het verminderen van onwetendheid onder hondeneigenaren. Echter, ze stuitten op een significante uitdaging: hun boodschap werd niet helder overgebracht. Het gevolg? Potentiële klanten begrepen niet precies wat Knappie aanbood, waardoor de organisatie kansen miste om hun missie te verdiepen en uit te breiden. Ze verloren uit het oog wie hun ideale klant was en vervielen in vakjargon dat niet resoneren met hun doelgroep.

Daarom zochten ze contact met mij. Samen hebben we de kern van Knappie herontdekt en alles zodanig op elkaar afgestemd dat hun klanten nu duidelijk begrijpen waar Knappie voor staat. We hebben gewerkt aan een duidelijke boodschap die echt aansluit bij wat hun klanten belangrijk vinden en nodig hebben, zodat ze weer echt verbinding maken met hun publiek.

ONTDEK KNAPPIE.BE

HUN EIGEN WOORDEN

"Eindelijk duidelijkheid geschept in onze chaos"

Florette heeft ons doen inzien dat we terug naar de basis moeten. We gingen ervan uit dat onze basis al bekend was, maar dat was niet zo. Het leek duidelijk voor ons, maar niet voor onze klanten. Nu weten we precies wie we willen bereiken en hoe.

Ze kan op papier zetten wat wij in gedachten hebben. Door de juiste vragen te stellen, graaft ze dieper naar de essentie. Dit vertaalt ze naar structuur voor onze boodschap en website.

We hebben nu een kapstok om verder aan te bouwen. Aan elke pijler kunnen we onderdelen van ons verhaal hangen, om zo opnieuw onze plaats in de wereld in te nemen. Deze structuur is cruciaal bij het uitbouwen van je bedrijf.

Afbeelding van WhatsApp op 2024-04-02 om 10.35.20_5ef528c5.jpg

Voor de tekentafel hadden we van alles in ons hoofd, zonder enige structuur. We wisten niet goed wat de volgende stap zou kunnen zijn om Knappie naar een hoger niveau te tillen en ons echt te onderscheiden van anderen. Doordat Florette ons de juiste vragen stelde en daar dieper op inging, stonden onze 'Why' en 'How' al snel op papier. Florette gaf ons ook een aantal inzichten om anders te gaan denken, waardoor onze aanpak zal veranderen, zonder onze missie en visie te verliezen.

- Marijke Hoorne, Knappie

Ooit zijn we gestart met een idee om de wereld voor honden en hun welzijn mooier te maken. Maar we stonden nooit echt stil bij de 'waarom', en juist die is superbelangrijk in het vertellen van je verhaal. Florette heeft die 'waarom' helemaal tastbaar en concreet gemaakt. Ze dacht mee over de structuur van ons bedrijf. Nu klopt het complete plaatje. We hebben een kapstok om zelf aan te bouwen, en onze missie is duidelijk (voor ons en voor onze klanten)! Dank je wel, Florette, de sessie was heel verhelderend!
 

- Ayla Verschueren, Knappie

bottom of page